VoIP
Облачните телефонни системи прогресивно заместват старото PBX (Private Branch Exchange) оборудване. Те могат да предложат значително по-адаптивни презентации, като същевременно включват богат набор от акценти като стандарт. Резултатът е, че хоствана телефонна система може да има облачна базова телефонна система, която допълнително предоставя Unified Communications като услуга (UCaaS), за да поддържа всички информиране, обаждания и видеоконференции да работят от подобен етап.
По този начин PBX системата може дори да използва облачни бази на контактни общности, като използва Контактния център като система за услуги (CCaaS), която понякога се включва в съществуващите облачни телефонни системи. Някои улеснени доставчици на PBX, допълнително предлагат разширени услуги, а някои значително предлагат интерпретация на гласови съобщения, факс услуги и други комбинации за кореспонденция, например способността за координиране на CRM приложение с централата, за да се даде възможност за еднократно изходящо извикване и възстановяване на клиентски записи или допълнителни данни, когато повикване влиза в системата.